dimecres, 11 de febrer del 2009

RockNRolla



No sóc gens amant de les pel·lícules de mafiosos, gànsters, crims, baixos fons, drogues, etc., no, prefereixo uns altres gèneres. Però de tant en tant sorgeix una pel·lícula d'aquest estil que em pica la curiositat per algun motiu concret com pot ser el director o l'actor o vés a saber què. Un d'aquests exemples va ser Snach, cerdos y diamantes, del director Guy Ritchie, i que em va sorprendre i agradar molt. Llavors aquest director es va casar amb la Madonna i ja sabem què va passar: fracàs darrera fracàs.



Aquest gener es va estrenar RocnRolla, la nova pel·lícula de Ritchie, i em va tornar a interessar la proposta perquè em semblava que tornava a l'estil de Snatch i pel repartiment tant interessant que té començant pel guapíssim Gerard Butler i seguint per Thandie Newton, Tom Wilkinson, Tom Hardy, Jeremy Piven i Idris Elba, entre molts d'altres.


(Murmullos, 1-2 i Bob el guapo)

Doncs bé, m'he divertit molt amb ROCKNROLLA, m'ha fet passar una estona molt agradable amb girs constants i divertits de guió i algunes escenes realment molt ben aconseguides, sobretot les protagonitzades pels tres personatges principals: Murmullos, Unodos i Bob el guapo, l'escena de ball entre aquests dos últims mentre surten els crédits és memorable.

La pel·lícula, però, té alts i baixos: el millor, com dic, les escenes i tot el que els passa al trio protagonista, especialment la divertida interpretació de Gerard Butler; els baixos, les escenes de Tom Wilkinson amb el rus (tot i que Wilkinson està magnífic en el seu paper); i el regular, però amb molta tensió eròtica, totes les escenes en que surt la Thandie Newton.

En definitiva és una proposta interessant per passar una bona i divertida estona amb aquesta història de baixos fons, d'especulacions immobiliàries, corruptel·les, problemes familiars i un cert toc de crítica a la nostra societat.